Hverdagen på Tjele

Udforsk

Hverdagen

På Tjele Efterskole kan dagene se meget forskellige ud, men der er dog nogle ting, som ligger helt fast.

I normale undervisningsuger er der almindelig undervisning fra 8.00-14.05.
Vi starter dagen med at se nyheder i vores fællessal, så alle er opdateret omkring de vigtigste begivenheder i ind- og udland.
Herefter begiver eleverne sig ud i klasselokalerne, hvor undervisningen starter 8.15.
Når den traditionelle undervisningsdel er overstået, starter linjefagene. På Tjele Efterskole har man to gange om ugen tre timers linjefag.
Når man ikke har linjefag om eftermiddagen, kan man hænge ud med sine venner.
Der er rig mulighed for at bruge skolens faciliteter, bl.a. vores store idrætshal, hvor man kan spille diverse spil i fritiden og vores dagligstue, hvor man kan se tv, spille X-box, Playstation eller et godt gammeldags brætspil.
Når klokken er 22.00, skal man være i sit hus og kl. 23.00 slutter dagen, hvor alle går til ro.