Skating

• Skateboard-efterskole med 500 m² indendørs ramper
  • Instruktører: Nicklas Ellebye og Dennis Gram Pedersen
  • 6 timers linjefag om ugen
  • Ugentlige ture til andre skateparks i området
  • 500 m² indendørs skatepark, udendørs træbowl og streetareal i skolegården
  • Ramperne er åbne fra kl. 14 til kl. 22 og i weekenden

Har du en indre skater? Bliv skater eller udøv dine evner her!

På Tjele Efterskole har du mulighed for at udvikle dine evner på et skateboard, ligegyldig om du er nybegynder eller øvet. Med kompetente instruktører vil der nemlig blive taget udgangspunkt i dit niveau.

Go’ stil.

Alle instruktørerne på BMX-freestyle, race, skate og scoot lægger vægt på, at du og alle andre riders optræder med go’ stil. Der er undervisning 4 dage om ugen, og ramperne er reserveret til undervisningen, så de enkelte grene ikke bliver generet af andre. Når der ikke er undervisning, kan du bruge parken, så meget du vil. Det gælder selvfølgelig også i weekenden.

Laden

Danmarks eneste skole med egen indendørs skate, bike og scooter park

Sådan byggede vi banen

Vi tog en gammel lade, der var ved at falde sammen. Men først skulle ramperne reddes. Så satte vi nye stålspær op med en stor kran og sluttede af med et nyt tag. Så byggede vi ramperne færdige. Og sluttede af med en flot grafitti.

Galleri af processen herunder:

Skolegang er ingen hindring

Skate på Tjele Efterskole er et linjefag med 6 ugentlige lektioner, fordelt ud på to eftermiddage. Derudover er der rig mulighed for at udfolde sig på ramperne i fritiden.

Undervisningen fokuserer på alt lige fra board-kontrol til alle de forskellige tricks man kan udføre på sit board.
Gennem skate-film lærer vi om historien bag og samler motivation og inspiration.

Skaterne har deres egne instruktører og hver uge tager én af instruktørerne 8 af skaterne med på en tur til en skatepark i området.

Eneste BMX skole i Danmark

Tjele Efterskole er den eneste skole i Danmark, hvor det er muligt at tage sin 8., 9. eller 10. klasse, og have BMX som linjefag. Mange elever bliver på skolen i weekenden, for at køre med vennerne hele weekenden. Skolens anlæg udvikles hele tiden, og er fuldt på højde med andre skateparks og BMX baner.

Turneringer og events

Hvis du kører i klub, deltager i turneringer og events, kan det også lade sig gøre. I særlige tilfælde giver skolen lov til, at man deltager i konkurrencer, selv om det er en skoledag. Er du vild med BMX, og har du lyst til at gå på efterskole, så er muligheden HER, for at komme til at køre BMX i et helt år, samtidig med at du tager 8., 9. eller 10. klasse.